interiéry s tradicí od roku 1992
Menu
Blog
blog-header_stockholm

Stockholm Furniture & Light Fair 2018

06. 02. 2018

Začátek února byl pro skandinávský interiérový design něco jako Vánoce. Od 6 do 10. února se ve švédské veletržní hale Stockholmsmässan sešlo 700 vystavovatelů! Prohlédnout jsme si mohli výrobce nábytku do koupelen, ložnic, dětských pokojů, škol a školek, kuchyní, kanceláří, venkovních prostor a parků. Součástí výstavy byla i prezentace osvětlení, akustických panelů, koberců, textilií a bytových doplňků.

Velkolepý prostor pojal vystavovatele z Rakouska, Belgie, Kanady, Číny, Dánska, Estonska, Finska, Německa, Itálie, Litvy, Holandska, Norska, Polska, Jižní Korey, Španělska, nebo Anglie. Největší zastoupení mělo domácí Švédsko – přes 300 vystavovatelů. Českou republiku reprezentovala jediná společnost – TON.

V prostorách výstaviště se to hemžilo lidmi ze všech koutů světa. Organizátor uvádí, že 31% návštěvníků přicestovalo ze zahraničí. Rozsáhlý veletrh navštívili profesionálové, studenti, ale i široká veřejnost ze 100 různých zemí.

Organizačně byl veletrh z našeho pohledu zvládnut výtečně. Informace před příjezdem, nákup vstupenek, odkazy na dopravu k místu činu, navigace v hale, avízo k doprovodnému programu (který jsme mimo jiné vůbec nestihli, protože vystavovatelů bylo tolik!), šatny, toalety, vše přehledné a funkční.
Dokonce i za odložení kabátu jsme mohli zaplatit kartou, což bylo báječně jednoduché. Jediné, co bychom uvítali by byla mapka s konkrétním zakreslením jednotlivých firem namísto čísel stánků. Lovit v seznamu kde koho najdeme bylo chvílema s množstvím nasbíraných materiálů v rukou náročné.

A co nás zaujalo z hlediska nábytku? Všudypřítomné dřevo! Jednoduché linky, ladně zpracované konstrukční prvky, přiznaná krása, přirozenost, ekologický
a „zodpovědný“ nádech tohoto materiálu. Nádherně to předvedli na stánku třeba firmy Andersen, Ethnicraft, Eikund, Naver Collection a Gazzda.

 

„Zpracování dřeva, různé detaily spojení konstrukcí (především podnoží stolů/židlí), tohle umí opravdu všichni moc dobře. Dřevo se (nechci tvrdit, že vrátilo) začalo více používat před třemi lety, nyní se promítlo až do osvětlení v moderním vzhledu. Myslím, že skla a kovu v osvětlení už bylo dost, tohle bylo super osvěžení. Vrací se také retro 50/60 let ve zmodernizovaném stylu.“, komentuje Helena Račáková (Project manager, AKIT).

„Moderní technologie v nábytku je samostatnou kapitolou! Vychytávky na otevírání skříní, nastavení stolů, rezervace pracovních míst i skříněk pomocí aplikace z mobilního telefonu (např. firma Ragnars), atd. Vidět takové možnosti použití je skvělé, nicméně u nás si zatím nedokážu představit jejich uplatnění.
Ráda se ale budu mýlit : ).

Co se týče stánků, nejvíce mne zaujal švédský Blå Station, které leta sleduji a jejich nápady se mi líbí moc. Nebojí se bláznivých věcí (viz např. betonové provedení křesílka OPO a sedačky BOB) a umí používat barvy, na rozdíl od jiných… Hned za nimi mě okouzlilo finské Inno.“, dodává Račáková.

Velkou roli také hrály zvukové panely, akustické „lapače“ a zvukotěsné komory. Nabízela se řešení na konkrétní místa – od jednacího stolu, pracovního místa, telefonního koutku až po zasedací místnost.

Kobercáři překvapili nápaditými stánky a ani prezentace světel nebyla nudná.

 

Příroda byla vkusně zakomponována i do prezentačních míst jednotlivých firem a celkově to hýřilo barvami!

 

Našlo se i několik opravdu originálních prezentací, které nešlo přehlédnout…

 

Po dlouhém dni, kdy jsme od brzkých ranních hodin cestovali do Stockholmu a šest hodin pobíhali (hladově, protože byl čas jen na sendvič v letadlech)
na veletrhu, jsme našli ještě zbytek sil k navštívení večerní party v showroomu firem Lammhults a Abstracta. Milá atmosféra, vkusná prezentace výrobků
a nápady ke kombinaci v interiéru byla obzvláště inspirativní!

 

Celkový dojem – nadšení a obdiv skandinávskému stylu! Opět jsme se utvrdili v tom, že seveřani umí pracovat s přírodními materiály, nebojí se výstřednosti, své řemeslo ovládají znamenitě, obzvláště dbají na životní prostředí a co se týče originality, jsou evropskou špičkou. Podporovat jejich tvorbu jsme se rozhodli už před lety a jsme tomu velmi rádi…

Pavlína Klementová
Marketing, AKIT